fbpx
Blog
11
08
2017

Secretele hidratarii – 5 trucuri simple

In urma cu doua saptamani am scris un articol despre rolul apei in organism asa ca astazi vreau sa iti dezvalui secretele hidratarii  prin 5 trucuri simple:

  1. Fii atent a fluidele corpului tau!

Urina si transpiratia sunt doi indicatori importanti atunci cand vorbm de nivelul de hidratare. Daca urina are culoarea galben pal spre transparenta, atunci inseamna ca nivelul hidratarii tale este optim. In caz contrar, daca are o culoare galben spre verde, inseamna ca trebuie sa incepi sa te hidratezi cat mai curand.

Cum te poate ajuta transpiratia sa stii cat de hidratat esti? Cantareste-te la inceputul si la finalul antrenamentului. Daca diferenta dintre cele doua este mai mult de 2% din greutatea corpului tau inseamna ca data viitoare trebuie sa consumi mai multe lichide.

 

  1. Uita de preworkout – bea apa!

Este nevoie de aproximativ 30 de minute ca apa bauta sa ajunga la muschi, astfel ca recomandarea  FITNESS DESIGNER este sa consumati cel putin 500 de ml cu 2 ore inainte de antrenament pentru a obtine cele mai bune rezultate in sesiunile de antrenament.

Se estimeaza ca la fiecare scadere de 2% a nivelului de hidratare, performanta scade cu aproximativ 10%: plamanii incep sa depuna din ce in ce mai mult efort, iar in cazul inimii se constata o crestere cu 8 batai pe minut la fiecare litrul de fluide pierdut.

 

  1. Adauga proteina in ecuatie!

Specialistii au concluzionat ca atat timp cat sesiunile de activitate fizica nu depasesc 60 de minute apa este suficienta ca sa iti mentina organismul hidratat. In caz contrar, ultimele studii arata ca adaugarea concentratelor proteice in apa sau in bauturile sportive imbunatateste retentia de fluide in organism.

 

  1. Daca e cod de caldura, atunci fii atent la consumul de apa!

Daca in cazul unui antrenament efectuat la temperaturi normale, cantitatea de fluide pierduta pe ora este de 1 litru, situatia se schimba atunci cand temperaturile sunt mai ridicate, astfel ca o persoana obisnuita poate pierde si pana la 2 litri de fluide pe ora in situatia  unui antrenament de intensitate mare.

 

  1. Sa fii hidratat nu inseamna doar consumul de lichide!

Sa fii hidratat nu este o stare de fapt rezultata doar din consumul de lichide. Exista foarte multe legume si fructe care consumate frecvent pot imbunatati nivelul de hidratare al corpului tau. Recomandarea FITNESS DESGINER este sa ai cate putin din urmatoarele in farfuria ta, pe pacursul zilei

  1. Legume: telina, castravete, ardei, morcovi, ridichi, rosii,, conopida, salata iceberg, sapanc, broccoli
  2. Fructe: citrice, kiwi, fructe de padure, ananas, pepene verde

Un alt aspect legat de alimentatie are in prim plan sarea de mare sau sarea Himalaya. Presara-ti mancarea cu unul din aceste produse intrucat pe langa apa corpul tau are nevoie de potasiu si sodiu, iar acestea ajuta la alcalinizarea corpului tau si implicit mentinerea unui nivel bun de hidratare.

 

Daca ai ratat primul articol FITNESS DESIGNER despre apa si importanta ei, esti doar la un click distanta.  In urmatoarul articol vom discuta despre importanta micului dejun in viata noastra, iar pana atunci te invit sa te abonezi aici la newsletter-ul nostru ca sa primesti gratuit eBook-ul FORMULA FITNESS DESIGNER si sa ramai la curent cu toata activitatea si ofertele noastre!

 

Pe curand!

 

Autor: Alexandru Cristian

Daca ti-a placut acest articol Fitness Designer, te invitam sa ne lasi un comentariu sau sa il dai mai departe!

Comentarii
0

Raspunde

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.