fbpx
Blog
25
10
2019

INCALZIREA – 5 MOTIVE SA NU O OMITI

Situatiile intalnite in salile de fitness au inspirat acest articol, fiindca am observat ca incalzirea nu este doar omisa de multi pasionati de fitness, dar inteleasa gresit!

 

Inainte sa intram in subiect,  as dori sa facem cateva precizari:

a. Incalzirea NU este strectching, desi poate contine elemente de stretching!

b. Incalzirea NU este optionala daca iti doresti un corp fara accidentari!

c. Incalzirea NU este pierdere de timp, ci din contra reprezinta primul pas in eficientizarea antrenamentelor tale!

 

Acum sa trecem la treaba:

  1. Creste temperatura corpului si implicit capacitatea corpului de a se raci

Aici puteam vorbi de un dublu effect benefic: in primul rand ne ajuta sa aducem corpul la  temperatura optima mai ales pe durat sezonului rece, iar asta traduce in final prin mai mult oxigen disponibil pentru muschi.

De asemenea, pe masura ce temperatura in corp creste, apare fenomenul de transpiratie, care este modalitatea corpului nostru de racire, prin fenomenul de evaporare de la suprafata pielii.

  1. Produce schimbari de optimizare la nivel hormonal

In timpul incalzirii se produc schimbari in productia anumitor hormoni, care mai apoi se se translateaza in cresterea ratei corpului de a produce energie si implicit de a arde mai multe calorii.

  1. Te protejeaza de accidentari

O incalzire buna reduce riscul aparitiei rupturilor musculare sau a fisurilor de la nivelul ligamentelor sau tendoanelor.

  1. Iti protejeaza inima

Incalzirea, prin simpul fapt ca duce la o cresterea a pulsului la o valoare cu cel putin 50% mai mare decat ritmul inimii in repaus, ceea ce duce la dilatare a vaselor de sange si implicit reduce stresul asupra inimii. Tine cont  ca stopul cardio-respirator este inamicul numarul 1 al barbatilor peste 45 de ani asa ca asigura-te ca inima ta este gata de intensitatea unui antrenament, cu atat mai mult daca este in regim anaerob.

  1. Te conecteaza la nivel mental

Am observat de foarte multe ori cum clientii vin la antrenament, dar nu sunt contectati la ceea ce fac, mintea lor ramanand din pacate la birou sau la alte task-uri nefinalizate. Cele 10 minute de alergare usoara coroborate cu o discutie in care le prezentam antrenamentul, duc la o descarcare mentala si o pregatire pentru un antrenament eficient.

 

Formula FITNESS DESIGNER pentru o incalzire buna:

  • 10 minute de alergare usoara sau mers pe o bicicleta stationara/ergonomica, la o intensitate medie
  • O serie de 50 de miscari de tip crunch din decubit dorsal pentru a activa abdominalii
  • O serie de 50 de hiperextensii din decubit ventral pentru a activa lombarii
  • O serie de incalzire pentru fiecare grupa musculara atunci cand faci trecerea de la una la alta

 

Speram ca ai gasit acest articol interesant si te invitam sa te conectezi la FITNESS DESIGNER prin toate mijloacele disponibile: newsletter, Facebook sau Instagram!

 

Pe curand!

 


Surse:

https://www.sharecare.com/health/stretching-exercise-warm-up/what-importance-of-warm-up

https://www.bodybuilding.com/fun/topicoftheweek32.htm

http://www.nsmi.org.uk/articles/injury-prevention/warming-up.html

http://defalcochiropractic.com/2012/11/15/warming-up-before-exercise-more-important-than-you-may-think/

https://www.verywell.com/how-to-warm-up-before-exercise-3119266

Autor: Alexandru Cristian

Daca ti-a placut acest articol Fitness Designer, te invitam sa ne lasi un comentariu sau sa il dai mai departe!

Comentarii
1
Mary

E prea tare muzica de fundal și te auzi mai greu

Raspunde

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.