fbpx
Blog
08
10
2019

Secretele pozelor tip TRANSFORMARE

Ultimii doi ani au consemnat o adevarata „moda” a pozelor care prezinta povestile de succes asa ca am decis sa scriu acest articol si sa expun secretele pozelor de tip transformare.

 

Inainte sa trecem la treaba simt nevoia sa fac urmatoarea precizare: acest articol NU vizeaza activitatea unui antrenor si NU are ca obiectiv „demascarea” unei practici malitioase. Din contra, mi-am propus sa vin cu niste explicatii si tocmai de aceea voi oferi ca exemplu propria poza de transformare.

 

Am primit foarte mesaje imediat dupa ce am postat poza si o multime de intrebari precum:

  1. Ce suplimente am folosit?
  2. Care este dieta minune?
  3. Care este antrenamentul minune?

Se spune ca nu exista intrebari gresite, dar un lucru este cert si anume ca sunt foarte multe conceptii gresite si le voi aborda punctual:

Contextul transformarilor

Contextul cantareste foarte mult cand interpretam pozele de tip transformare. Vreau sa tii cont de doua aspecte:

  • perioada in sine: Ati observat ca majoritatea transformarilor miroaculoase au loc intr-o perioada scurta de timp? 30 de zile? 3 luni?  Adevarul este ca majoritatea programelor sunt concepute pe o perioada scurta si vand  aceasta iluzie pentru ca cei mai multi dintre clienti nu au rabdare si vor solutii rapide pentru probleme profunde de comportament alimentar si nu doar. Mai apoi, cate din poze prezinta masuratori ale compozitiei corporale care sa le sprijine afirmatiile? Credeti ca doar pentru ca au asa-numitul time stamp este echivalentul unui certificat de conformitate?
  • istoricul persoanei care a trecut prin transformare: inainte sa ramai uimit si sa te intrebi ce nu este in regula cu tine sau de ce nu reusesti sa ai si tu aceleasi rezultate, trebuie sa-ti pui niste intrebari cu privire la persoana in cauza. In cazul meu, NIMENI nu m-a intrebat de cati ani practic fitness (4 ani fara intrerupere), sau daca am practicat vreun sport inainte (unele persoane pot fi fosti sportivi de performanta, adica au practicat sport de la o varsta foarte frageda). Sunt importante aceste intrebari? DA! Pentru ca orice schimbare fac pe plan alimentar si antrenament are un impact diferit datorita experientei mele si ale „memoriei” musculare. Te asigur ca un sportiv de performanta sau cineva care practica fitness de calitate va avea rezutate mult mai bune decat o persoana sedentara, chiar si daca urmeaza acelasi plan si au aceeasi conformatie.

Imaginea

Atunci cand analizezi o imagine care prezinta o transformare, iti recomand sa fii atent la urmatoarele aspecte:

  • pozitia: o poza cat mai „corecta” ar trebui sa surprinda subiectul in aceeasi pozitie, in acelasi decor, la aceeasi distanta fata de elementele din decor
  • lumina: lumina si expunerea sunt critice. Prin reglarea contrastului sau editare, poti face ca anumite detalii care nu sunt vizibile evident sa iti capteze atentia, iar six-pack-ul care nu este atat de evident in realitate sa apara asemanator cu cel al unui model profesional.
  • unghiul: exista unghiuri „favorabile”. Usor din profil, bratul multor baieti pare si cu 5-10 cm mai mare decat in realitate. Instagram este plin de poze in care necunoscuti par sa aiba mai multa masa musculara decat culturistii profesionisti.
  • selfie vs sesiune foto profesionala: este evident ca nu va exista vreodata un grad de comparatie pentru ca fotograful stie sa surprinda momentul ideal.
  • principiul 1 poza reusita din 1000: nu uita ca foarte multe astfel de poze sunt publicate dupa o selectie atenta – cine pune poza cea mai putin reusita?

Concluzii

  1. Rolul acestui articol e sa iti atraga atentia asupra anumitor aspecte si sa te ajute sa interpretezi corect continutul accesat prin intermediul retelelor de socializare.
  2. Este imaginea mea rezultatul a 3 si 15 zile de antrenament? NU! Este rezultatul a muncii mele din ultimii 4 ani, 3 luni si 15 zile de antrenament.
  3. Poti sa fii si tu o poveste uimitoare de transformare? Da, bineinteles, depinde insa despre ce intelegi prin transformare de succes. In schimb ce iti pot garanta este ca daca obiectivul tau va fi orientat catre sa fii SANATOS, ECHILIBRAT, sa MANANCI CORECT si sa FACI EXERCITII FIZICE in mod regulat, rezultatele vor veni de la sine si asta este TRANSFORMAREA de care ai nevoie si pe care ar trebui sa o doresti.

In articolul urmator voi discuta despre ce inseamna cu adevarat fitness si viziunea FITNESS DESIGNER despre fitness.

 

Pe curand!

Autor: Alexandru Cristian

Daca ti-a placut acest articol Fitness Designer, te invitam sa ne lasi un comentariu sau sa il dai mai departe!

Comentarii
0

Raspunde

Pagina data web este protejata cu reCAPTCHA care este in aplicarePolitica confidialitatii si Conditiile de service Google.